حداکثر حقوق دولتی‌ها در سال آینده ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

مجلس حداکثر حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ را هفت برابر حداقل حقوق یا ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای تأکید کردند سال آینده، پرداخت مازاد حداکثر حقوق ممنوع است. بر اساس این مصوبه در عنوان و از محل هر نوع اعتبار به کارکنان کشوری و لشکری اعم از کارمندان، اعضای هیأت علمی، قضات و بازنشستگان در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و همچنین شرکت‌ها و مؤسساتی که مدیرانشان به هر طریق دولتی و یا از کارکنان نهادهای عمومی منصوب می‌شوند، ممنوع است.

کارانه گروه پزشکی، فوق العاده خاص پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی کشور، حق‌التحقیق، حق‌التألیف و حق داوری پایان نامه‌ها و رساله‌ها و حق‌التدریسی اعضای هیئت علمی و عیدی پایان سال از حکم این جزء مستثنی است.

همچنین سقف پرداختی به کارکنان مستقر در سکوهای حوزه عملیاتی شرکت نفت براساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد تعیین می‌شود.

برای جذب و نگهداشت کارکنان قوه قضائیه و کاهش اطاله دادرسی پرونده‌های قضائی با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و تصویب شورای حقوق و دستمزد فوق العاده برای کارکنان مذکور برقرار می‌شود.

کلیه دستگاه‌های موضوع این قانون مکلف هستند تمام پرداخت‌های قانونی به کارکنان را فقط در یک فیش به صورت ماهیانه درج کنند و داشتن هرگونه فیش دیگر با هر عنوان، خلاف قانون تلقی می‌شود.

مصوبات مجلس باید در شورای نگهبان تأیید شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 1
    تبعیض بین کارکنان به وضوح دیده میشه سختی کار عزیزان قوه قضاییه بیشتره یا مایی که تا ۲ شب دنبال ویروس و باکتری تو روستاییم و خیر سرمون دکتر خیلی از همکاران من تو سازمان دامپزشکی سل گرفتن و مردانگی خودشون رو از دست دادند
    • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 4
      سختی کار تو قوه قضاییه بیشتره. جناب دکتر. چون فشار کار هم به روح و هم به جسم کارکنان میاد و در محیط کار قوه قضاییه فقط الفاظ منفی می شنوی. حال خوددانی
    • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      1 0
      آقای رئیسی! این بود اون شعار عدالت در نظام پرداخت حقوق و دستمزدها؟!
    • رضا IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 0
      دوست عزیز دادگستری ما حتی محرومیت از مطب هم بهمون نمیدن که مصوبه مجلسه، حقوق ما هم بین ۵ تا۶ تومنه
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 1
    چقدر کم و کم اشتها !!
  • ناشناس IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 1
    دروغه ، به بهانه های مختلف اونقدر بهشون میرسن که حقوقشون به صدمیلیون و بالاتر میرسه!!!مثل همین حقوق۱۵میلیونی نمایندگان مجلس!!!!
  • علیرضا IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    باسلام از اینکه مسئولین محترم حداکثر حقوق را هفت برابر حداقل اعلام میکنند جای تعجب است یعنی اینها چکار میکنند که هفت برابر بیشتر میگیرند تازه اسما" ودر کاغذ هفت برابر است ولی در حقیقت از ده برابر هم بیشتره منتها همین مسئولین چطور پی نمی برند ما بازنشستگان تامین اجتماعی با 32 سال سابقه کار چگونه میتوانیم با حقوق چهار ونیم میلیونی با دو فرزند دم بخت که تحت تکفل ماست زندگی بکنیم امروز وضع زندگی طوری شده برای خرید روزانه حداقلی لوازم خردوخوراک حداقل روزانه دویست هزار تومان پول باید داشته باشی که میشود ماهانه 6 میلیون تومان در این میان بقیه زندگی تعطیل یعنی پوشیدن لباس نو - گردش -مسافرت- خرید لوازم خانه - مراجعه به پزشک - مهمانی رفتن ومهمان دعوت کردنها وبقیه ضروریات زندگی تعطیل نمی دانم واقعا گوش شنوایی وجود دارد ؟ یا عمد ا" مردم را گرفتار کرده اند و به دور خود می پیچانند
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    تو این کشور همه ممکنه حقوق خوبی بگیرن اما کارگران ....
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    حساب کن این عزیزان بااحتساب حق کارانه، فوق العاده،حق التحقیق،حق التالیف ، حق داوری،حق التدریسی ،عیدی وپاداش ،حق ماموریت و...امثالهم بیشک میزان دریافتی ماهانه شان بالغ بر پنجاه میلیون تومان خواهدشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس